Read More

Er is dus van alles aan de gang en we kunnen de komende tijd hulp goed gebruiken. We hebben een ruimte (deel van een loods) beschikbaar aan de Choorhoekseweg (beschikbaar gesteld door Adrie Verras), waar we kunnen klussen, en verder zijn er ook mensen in eigen garages bezig. Voor het werken in de loods hebben we een schema voor de komende weken opgesteld, welke bij deze buurtinfo gevoegd is. Tijdens de jaarvergaderingen hebben mensen zich ingeschreven om te helpen bij bepaalde onderdelen, maar niet iedereen was toen aanwezig. De mensen die zich beschikbaar hebben gesteld worden benaderd zodra hun onderdeel aan bod komt, anderen zijn uiteraard ook heel erg welkom!!! We willen ook van het voorwerk al een feest maken, en gezellig met de buren aan de slag gaan!!

Om straks de feestweek in te luiden is het idee ontstaan om op 29 april 2010 een borrel te organiseren in stijl bij het kasteel!! Die avond vindt misschien ook de jurering plaats, dus iedereen wordt dan in kasteelstijl verwacht!!

Ter afsluiting van de week willen we een buurtbarbeque organiseren, maar hoe en wanneer is nog niet helemaal bekend. Uiteraard houden we iedereen op de hoogte!!

Om iedereen op de hoogte te kunnen houden wordt momenteel gewerkt aan onze eigen website, zijnde www.dereepe.nl . De website wordt deze en volgende week mee begonnen, dus als er nog niet zoveel op staat, heb dan even geduld en probeer het later nog een keer. Het is de bedoeling om de buurtinfo’s, foto’s, weetjes en alles wat met de buurt te maken heeft erop te gaan zetten!! Mocht je zelf leuke foto’s of teksten of ideeën ervoor hebben, laat dat dan aan Juliet Hoogesteger weten (Herdershoefje 52, email: Juliet)  zodat eraan gewerkt kan worden. (foto’s kunnen doorgemaild worden!)

Verder is tijdens de jaarvergadering de oproep gedaan aan iedereen die nog spullen heeft liggen van eerdere feestweken om deze in te leveren bij Manja Bor (Reephof 8). Omdat niet iedereen daarbij aanwezig was, herhalen we hierbij de oproep!! Er zijn nog niet veel spullen terecht, en we zoeken nog wat spullen, dus laat het weten als je wat hebt liggen!!

Nu verder ingaand op de loods die we mogen gebruiken:

Er is het verzoek gedaan om geen kinderen mee te nemen naar de loods, er liggen nogal wat spullen die niet voor kinderen geschikt zijn. En om ongelukken te voorkomen….

Ga je naar de loods om te klussen, neem wat te drinken en versnaperen mee! (of spreek met de rest die dan ook komt wat af)

Er zal op de dinsdagavond, woensdagavond, donderdagavond en zaterdagen gewerkt worden in de loods. De tijden zullen in principe voor de avonden van 19.00  tot 21.30 uur zijn en voor de zaterdagen van 10.00 tot 14.00 uur zijn (uiteraard kan in overleg extra doorgegaan worden!!). Op de tijden dat er gewerkt wordt is er altijd iemand van de oranjecommissie aanwezig, welke zorg zal dragen voor de sleutel.

Op 1 maart komt de oranjecommissie weer bijeen om het verdere verloop te plannen.

Voor het schilderen van de dieren om in de wijk te plaatsen willen we de hulp inroepen van alle kinderen in de buurt. We willen een zaterdagmiddag prikken om met zoveel mogelijk kinderen lekker te gaan schilderen, zodat de kinderen ook een echte eigen bijdrage in de feestversieringen hebben!! Vooralsnog hebben we zaterdag 17 april in gedachten, dus zet die datum vast op de agenda!!!

Momenteel wordt nog bekeken of er toch een loopgroep van de buurt mee kan doen met de optocht. Op woensdag 10 februari is weer een bijeenkomst van de oranjevereniging van Wemeldinge, waar we hopen meer informatie te krijgen over de dag zelf en waar we gaan vragen of we nog mee kunnen doen met de optocht. Aan de hand daarvan zal bekeken worden of een loopgroep haalbaar is (leuk is het zowieso!!). Uiteraard houden we iedereen hiervan ook op de hoogte!

Er is in deze info een heleboel informatie aan bod gekomen. Mochten er naar aanleiding van de buurtinfo of over andere zaken vragen of opmerkingen zijn, dan horen we die graag!!

We hopen dat we iedereen net zo enthousiast als de oranjecommissie in de loods of in de buurt kunnen gaan begroeten en gezellig samen kunnen gaan werken aan een grandioze, spetterende, geslaagde maar vooral feestelijke feestweek!!!

Met een vrolijke oranjegroet van jullie oranjecommissie!!!

 

Manja Bor,

Anita Schouwenaar,

Juliet Hoogesteger,

Wouter Fieman,

Benjamin Tissink,

Janina van der Sluis,

Janine Flipse,

Jan Remijnse,

Jeanne van der Guchte,

Sidney Sneijder,

Ron Snoodijk.